'Ondernemen' deel 3: Het concept

  • Geplaatst op
  • Door Roland
  • 0
'Ondernemen' deel 3: Het concept

Combineer interesses en passies. Zodoende ben ik op het idee gekomen om een webshop te starten voor schoenpoetsmachines (SPM’s). Een luxe artikel verkopen via internet vraagt een goede beschrijving van het product en het bereiken van de juiste doelgroep. Wie is de doelgroep? Gezien het ontstaan van het bedrijf en het verhaal achter mijn eerste SPM, neem ik vooral mezelf als voorbeeld. Welke zaken trekken mijn aandacht en wat vooral niet? Kan ik me identificeren met bepaalde mensen en hoe staan huidige producten in de markt die in een vergelijkbare hoek zitten als een SPM?

Zoveel vragen…..en zo leuk om over alles na te denken! Structureren van ideeën is dan noodzakelijk om te zorgen dat je niet verdwaalt in dromen en inspiratie.

Luxe en gemak zijn belangrijke onderwerpen binnen mijn concept: als je een SPM bestelt moeten alle zaken goed geregeld zijn en niet onnodig worden lastiggevallen met details. Ik wil als retailondernemer de consument laten shinen. Op de achtergrond moet alles dus vlekkeloos lopen; denk hierbij aan de website en de socials, maar ook afspraken met mijn leverancier. Kortom, geen onaangename verrassingen die je had kunnen voorkomen.

Zijn er dan geen onverwachte zaken op je pad gekomen? Uiteraard wel, want als je alles kunt voorspellen heb je goud in handen. Afgezien van de Polifix 2: 24 Karat Gold Coated heb ik dat helaas niet :).

In een volgend blog wil ik je meer vertellen over uitdagingen in de aanloop naar de lancering van Mijn Schoenpoetsmachine.

 

See you soon!

 

Roland

 

                    

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden